www.türkiye.gov.tr

Kullanıcı Menüsü

Hoş geldiniz, sunulan hizmetlerden faydalanmak için sisteme giriş yapmalısınız. Sisteme Giriş

Sıkça Sorulan Sorular

Bu sayfada e-Devlet Kapısını kullanırken aklınıza takılabilecek soruların yanıtları bulunmaktadır.

Aşağıdaki metinlerin, işitme engelliler için işaret dili kullanılarak kaydedilmiş videoları bulunmaktadır. Videoları başlıkların yanında bulunan simgelere tıklayarak izleyebilirsiniz.

e-Devlet

e-Devlet Nedir?

e-Devlet, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması demektir. Bu sayede, devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılması hedeflenmektedir. Bürokratik ve klasik devlet kavramının yerini almaya başlayan e-devlet anlayışı ile, her kurumun ve her bireyin bilgi ve iletişim teknolojileri ile devlet kurumlarına ve kurumlarca sunulan hizmetlere kolayca erişmesi hedeflenmektedir.


e-Devlet Kapısı Nedir?

e-Devlet Kapısı, kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. Kapı’nın amacı kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir şekilde sunmaktır.


e-Devlet Kapısı Nasıl Kullanılır?

Kişisel bilgilere erişim veya güvenlik gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim için şifre, e-imza veya mobil imza gibi kimlik doğrulama araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Tek bir kimlik doğrulaması (şifre, e-imza, mobil imza vb.) ile pek çok entegre elektronik hizmetlere aynı adresten alabilirsiniz.

Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vs. gibi) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu ödeme işlemleri de güvenli bir ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir.


Entegre Elektronik Hizmet Nedir?

Entegre elektronik hizmet, kamu kurumlarının verdiği elektronik hizmetlerden e-Devlet Kapısında entegre edilmiş ve tek bir kimlik doğrulamasıyla (şifre, elektronik imza, mobil imza) erişilebilen hizmetlerdir.


Kimlik Doğrulama Nedir?

Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişilerin, öne sürdükleri kişi olduklarının doğrulanmasıdır. Kimlik doğrulama için farklı araçlar kullanılabilir: Kullanıcı adı ve parola, e-posta ve parola vb. e-Devlet Kapısı, kimlik doğrulama için Kimlik numarası ve şifre, e-imza, mobil imza, T.C. Kimlik Kartı kullanır.


e-Devlet Kapısından Ne Tür Hizmetler Verilmektedir?

e-Devlet Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:

  • Bilgilendirme hizmetleri
  • Entegre elektronik hizmetler
  • Ödeme işlemleri
  • Kurum ve kuruluşlara kısa yollar

Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.


e-Devlet Kapısının Getirdiği Kolaylıklar Nelerdir?

e-Devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir adres (www.turkiye.gov.tr) üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlamaktadır.

Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısında tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.

e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir. e-Devlet Kapısının amacı, tek bir adres üzerinden ve şifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca özel şifre, elektronik imza ve mobil elektronik imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır.

e-Devlet Kapısının en büyük faydası şifre ya da varsa e-imza ve mobil imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlanmasıdır. Bu yönüyle e-Devlet Kapısı sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınmaktadır.


e-Devlet Kapısından Engelli Kullanıcılar Yararlanabilecek mi?

e-Devlet Kapısı, engellilerin de kolayca kullanabilmesini sağlayacak tasarım özelliklerine sahiptir. Kapı tasarımında ve geliştirilen elektronik hizmetlerde engellilerin de hizmetlere kolaylıkla erişimi göz önünde bulundurulmaktadır. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik standartlarına uyum için gerekli çalışmalar yapılmaktadır.


Elektronik Hizmetlerden Faydalanmak İçin Ücret Ödeyecek Miyim?

Elektronik hizmetler (e-hizmetler) için kamu kurumları tarafından herhangi bir vergi, resim ve harç ödenmesi öngörülmemişse, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak e-hizmetler için ekstra bir ücret ödemeniz gerekmemektedir.

Şifreler

Şifreyi Nereden Alabilirim?

Şifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir.

e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.

Bununla birlikte, mobil imza, elektronik imza veya internet bankacılığı kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifre oluşturulabilir. Pilot il olan Bolu’da kullanılan elektronik kimlik kartı ile de Türkiye.gov.tr adresine giriş yapılabilir ve şifre oluşturulabilir.


Şifremi Nasıl Kullanacağım?

Elektronik hizmetlere erişebilmek için TC Kimlik numaranız ve PTT’den almış olduğunuz şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. e-İmza veya mobil imza gerektiren hizmetleri kullanabilmek için e-İmza veya m- imza edinilmesi hizmete bağlı olarak ayrıca gerekebilir.

Şifre ile giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirmeniz istenir, bu durumda PTT’den aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Şifreyle ilgili ekranda bulunan uyarıları lütfen dikkatlice okuyunuz. Güvenliğiniz için lütfen şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.


Şifremi Nasıl Değiştirebilirim?

Sisteme şifre ile ilk defa giriş yapan kullanıcı, güvenlik sebebiyle, otomatik olarak “Şifre Değiştirme” sayfasına yönlendirilir. Kayıt sonrasında sisteme giriş yapmış vatandaşlar dilerse “Şifre ve Güvenlik Ayarlarım” sayfasından şifre değişikliği işlemini gerçekleştirebilir. Ayrıca vatandaşlar PTT şubelerinden tekrar şifre alarak da şifre değiştirme işlemi gerçekleştirebilirler.


Şifrenin Unutulması, Çalınması veya Kaybedilmesi Durumunda Ne Yapılması Gerekir?

Şifreyi kaybetme, unutma veya çaldırma ve benzeri durumlarda yeni bir şifre için şifre yenileme hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu uygulamayı kullanmak için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı ya da hem cep telefonu numaranızı hem de e-postanızı e-Devlet Kapısında doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemlerden herhangi birini yapmadığınız takdirde PTT şube ve Merkezlerinden şahsen yeni bir şifre almanız gerekmektedir. Şifre yenileme hizmetinin detayları için 160 numaralı e-Devlet Kapısı İletişim Merkezinden destek alabilirsiniz.

Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz e-Devlet Kapısı Şifre ve Güvenlik Ayarlarım bölümünden:

  • Sadece PTT şubelerinden yeni şifre zarfı alarak
  • Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek
  • Cep telefonuma gelecek kodu girerek

Seçeneklerinden birini işaretleyip şifre yenileme yöntemlerinden birini belirleyebilirsiniz. Giriş alanındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi yenileyebilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti e-Devlet Kapısı kullanıcıları ve mavi kartlı kullanıcılar bu şifre yenileme hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre yenileme hizmetinden faydalanamamaktadır.

Şifre yenileme hizmetini kullanmak için tıklayınız.


Cep Telefonu ve e-Posta Doğrulaması Nasıl Yapılır?

Şifre ile giriş yapıldığında; Üst tarafta yer alan isim kısmına tıklanır. Aşağı doğru açılan kutucuğun içinde üçüncü sırada yer alan “iletişim seçeneklerim” kısmı seçilir. Cep telefonu ve e-posta kayıtlı değil ise, ilgili kısımlara cep telefonu numarası ve e-posta adresi yazılır. Yanlış kayıtlı ise kayıt silinir ve doğrusu yazılır ve güncelle butonuna tıklanır. Bir sonraki ekranda kimlik seri ve sıra nosu uygun şekilde doldurulduktan sonra "devam et" butonuna tıklanır. Cep telefonu ve e-posta adresinin altında yer alan cep telefonu ve e-posta doğrulaya tıklanır. Cep telefonuna ve e-postaya gelen doğrulama kodları kutucuklara yazılır ve "doğrula" ya tıklanır.


Şifre Online Olarak Alınabilir mi?

e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden şifre güvenliği önemlidir. Bu nedenle PTT’den alınan şifreler ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile verilmektedir.

Şifre unutma durumunda şifre sıfırlama yapılabilmekte, ancak yeni şifre online (sms/ e-posta vb.) gönderilmemektedir. Kullanıcının e-Devlet Kapısı profilinde tanımlamış olduğu cep telefonuna ya da hem cep telefonu hem de e-postasına gelen doğrulama kodu vasıtasıyla yeni şifre belirlenebilmektedir.

İnternet bankacılığı aracılığı ile giriş yapan bir kişi e-Devlet Kapısı profil alanından kendisine şifre oluşturabilmektedir.


Şifreyi Neden PTT Dağıtıyor?

Tüm Türkiye vatandaşlarına hizmet sunması hedeflenen e-Devlet Kapısı şifrelerinin olabildiğince geniş bir vatandaş grubuna ulaştırılabilmesi ve erişimin kolay olması büyük önem taşımaktadır.

PTT Genel Müdürlüğü, yurt genelinde en yaygın dağıtım ağına sahip kurum olarak bu amaca hizmet etmektedir. Bütün vatandaşlarımıza ulaşma imkânına sahip bir kurum olarak şifre dağıtımının, aynı zamanda bir kamu kuruluşu da olan PTT tarafından yürütülmesine karar verilmiştir.

Yüz yüze kimlik doğrulama, e-Devlet Kapısında güvenli şifre uygulamalarının bir parçasını oluşturmaktadır. Güvenlik açısından kimlik doğrulamanın yüz yüze yapılması açık bir gereklilik olup sizin yerinize başka birisinin bu şifreleri almasının önüne geçilmesi için de önem arz etmektedir.

Bunun yanı sıra, ofis ve şube sistemleri ile gerekli tecrübeli personele ve yeterli iletişim altyapısına sahip olan PTT, pek çok kamu kurumuna ve özel firmaya da benzeri hizmetler sunmaktadır.


Kimler e-Devlet Şifresi Alabilir?

15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette “e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır)başvuru yaptığında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar harici başkaları adına şifre alımı mümkün değildir.


Şifremi Nasıl İptal Ettirebilirim?

PTT müdürlükleri veya yetkili şubelerinden T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin ibrazı ile şahsen başvuru yaparak e-Devlet kapısı şifresi iptal ettirilebilir. Vekalet ya da vesayet durumlarında şifre alımında uygulanan kurallar şifre iptalinde de geçerli olmaktadır.


Şifre Ücretli mi?

Şifre ilk alındığında PTT tarafından işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilmektedir. İlk şifreden sonra herhangi bir nedenle PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir.

Şifre için herhangi bir yıllık ücret söz konusu değildir. Her bir şifre için ödenen ücret bir defaya mahsustur. Ancak, unutma ve kaybolma durumlarında online şifre yenileme hizmetinden yararlanmak yerine PTT’den yeni şifre zarfı alınıyorsa bu ücretin tekrar ödenmesi gerekmektedir.

Bu ücret, e-Devlet Kapısına gelir olarak kaydedilmemekte, işlem masrafı olarak PTT tarafından tahsil edilmektedir.


Şifre İçin Yıllık Kullanım Ücreti Var mı?

e-Devlet Kapısı şifresi PTT’den ilk alındığında işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilir. İlk şifreden sonra herhangi bir nedenle PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir. Bu işlem masrafı dışında herhangi bir yıllık ücret ödenmesi söz konusu değildir.

Elektronik İmza

e-İmza Nedir?

Elektronik imza (e-imza), elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir. 5070 Sayılı Kanun uyarınca e-imza, ıslak imza ile eşdeğerdedir. e-imza sertifikası dağıtmaya yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi yapılır.


e-İmza Sertifikasını Nerelerden Alabilirim?

Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere http://tk.gov.tr/bilgi_teknolojileri/elektronik_imza/eshs.php adresinden ulaşabilirsiniz.


e-İmzayı Nasıl Kullanabilirim?

Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için öncelikle kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir. Bilgisayarınıza kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş gerçekleştirebiliyorsanız sertifikanız kullanıma hazırdır.


e-İmza Appleti Nedir?

Applet, bir tarayıcı içerisinde çalışan program parçasıdır. Bir internet sayfasında bir imaj veya tablo gibi belli bir dikdörtgen içerisinde çalışır ve programlamayla yapılabilecek birçok işlemi gerçekleştirebilir. İndirildiği makineye bağlanıp veri alış verişinde bulunabilir, kullanıcıyla etkileşimli olarak çalışabilir. E-İmza appleti elektronik imzalama işleminin gerçekleştirildiği applettir.


e-İmza Appleti Tarafından Desteklenen Konfigürasyonlar Nelerdir?

  • Java runtime environment (JRE) 1.6 veya üzeri sürümler
  • Web tarayıcısı: Internet explorer 6 veya üzeri, Firefox 2 veya üzeri
  • İşletim sistemi: Windows 2000/2003/XP/Vista, Linux, Macosx, Solaris Sparc
  • TC sınırları içinde geçerli elektronik imza sertifikası

Kullanım Öncesi Gereklilikler Nelerdir?

Elektronik imzanızı çalıştırmak için;

  • Desteklenen yapılandırma (üstteki madde) sağlanmalıdır.
  • Akıllı kart okuyucu sürücüsü imzalama işleminin gerçekleştirileceği bilgisayarda yüklü olmalıdır.
  • Akıllı kart sürücüsü imzalama işleminin gerçekleştirileceği bilgisayarda yüklü olmalıdır.
  • Sertifika sağlayıcı firma tarafından sağlanan programlar aracılığı ile akıllı karta giriş yapılabilmelidir.
  • İşletim sistemine göre, gerekli olan kütüphane, sistem dizinine yüklenmelidir. Windows işletim sistemi için gerekli kütüphane applet içerisinde mevcuttur.
  • Diğer işletim sistemleri için gerekli kütüphaneleri aşağıdaki listeden temin edebilirsiniz.
Kütüphaneler
İşletim sistemi Kütüphane Yükleme Yeri İndirme
Linux libpkcs11wrapper.so /usr/lib İndir
Linux x64 libpkcs11wrapper.so /usr/lib İndir
MacOS X libpkcs11wrapper.jnilib İndir
Solaris Sparc libpkcs11wrapper.so /usr/lib İndir
Soalris Sparc V9 libpkcs11wrapper.so /usr/lib İndir
Windows PKCS11Wrapper.dll C:\WINDOWS\system32 İndir
Windows x64 PKCS11Wrapper.dll C:\WINDOWS\system32 İndir

Mobil İmza

Mobil İmza Nedir?

Cep telefonu ve GSM SIM kart kullanılarak 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ve ilgili yasal mevzuata uygun olarak ıslak imza niteliğinde güvenli bir biçimde elektronik imza işlemi yapılmasına imkân sağlayan uygulamadır.


Mobil İmzayı Nereden Alabilirim?

Mobil elektronik imza GSM işletmecileri tarafından sunulan bir hizmettir. Bu hizmeti sunan Turkcell ya da Avea’ya başvurarak mobil imza edinebilirsiniz. e-Devlet Kapısı şu an Turkcell ve Avea mobil imzaları ile entegre çalışmaktadır.


Mobil İmzayı Nasıl Kullanabilirim?

Adım 1: Giriş menüsünden “mobil imza ile giriş” seçeneğini seçiniz.

Adım 2: Gelen ekranda TC Kimlik No ve Mobil imza aboneliğiniz bulunan GSM numaranızı giriniz ve “Gönder” tuşuna basınız.

Adım 3: Bilgisayar ekranında sözleşmeyle beraber imza metninin özeti açılırken, cep telefonunuza da imza metninin özeti gelir. Ekrandaki imza metni özeti ile cep telefonunuza gelen metin aynı olmalıdır. Bu durumda ekrandan sözleşmeyi okuyup cep telefonunuzla imzalayabilirsiniz. Mobil imza ile girişten vazgeçerseniz ekrandaki iptal düğmesini kullanarak ana sayfaya dönebilirsiniz.

Adım 4: Cep telefonunuza gelen imza metni özetini imzaladıktan sonra ekrandaki işleme devam tuşuna basarak giriş işlemini tamamlayınız.

İnternet Bankacılığı ile Giriş

İnternet Bankacılığı Aracılığı İle e-Devlet Kapısına Giriş Nedir?

e-Devlet Kapısı giriş araçlarına internet bankacılığı ile giriş sekmesi de eklenmiş olup, sisteme dahil olmuş bankaların internet bankacılığı müşterileri tekrar bir e-Devlet Kapısı şifresine ihtiyaç duymadan internet bankacılığı girişinde kullandıkları müşteri no/kimlik no ve şifre/parola ile güvenli bir şekilde e-Devlet Kapısına giriş yapabilmektedir. Bu giriş yöntemi kullanıcılara şifreye alternatif ve güvenli bir giriş kanalı sunmaktadır.


İnternet Bankacılığı Aracılığı İle e-Devlet Kapısına Nasıl Girebilirim?

İnternet Bankacılığı aracılığı ile e-Devlet Kapısına giriş için şu adımlar izlenir:

  • www.turkiye.gov.tr sayfası açılır.
  • “Sisteme Giriş” düğmesine tıklanır.(Sisteme şifre, elektronik imza, mobil imza veya elektronik kimlik kartıyla giriş yapılmış ise internet bankacılığı aracılığıyla giriş yapabilmek için öncelikle çıkış yapmak gerekmektedir.)
  • e-Devlet Kapısı üzerinde bulunan “İnternet Bankacılığı” sekmesi tıklanır.
  • İnternet bankacılığı uygulaması kullanılacak banka tıklanır.
  • Bankanın açılan sayfasında ilgili alanlara internet bankacılığı girişi için kullanılan müşteri no/kimlik no ve şifre/parola girilir.

    Bu basamakları tamamlayan banka müşterileri giriş yapmış olarak e-Devlet Kapısı’na doğrudan yönlendirilir.

e-Devlet Kapısı Kullanıcısı Olmayan Banka Müşterisi Bu Uygulama Aracılığı İle e-Devlet Kapısı’na Giriş Yapabilir mi?

Banka müşterisi e-Devlet Kapısı kullanıcısı olmasa da İnternet Bankacılığı aracılığı ile e-Devlet Kapısı’na giriş yapıp kullanıcı olabilir.


e-Devlet Kapısı’na İnternet Bankacılığı Aracılığı İle Giriş Yaparak e-Devlet Kapısı Şifresi Oluşturulabilir mi?

İnternet Bankacılığı aracılığı ile e-Devlet Kapısı’na giriş yapan kişi dilerse e-Devlet Kapısı profil alanından güvenli bir şekilde şifre oluşturabilir. Daha sonraki e-Devlet Kapısı girişlerinde bu şifreyi kullanabilir.


İnternet Bankacılığı Aracılığı İle e-Devlet Kapısına Girişte Bilgilerim Banka İle Paylaşılır mı?

Kullanıcıların e-Devlet Kapısı şifreleri ve kişisel özel bilgileri bankalar ile kesinlikle paylaşılmaz. Bankalar da müşterilerinin hesap bilgileri, şifreleri, müşteri numarası vb. bilgilerini e-Devlet Kapısı ile kesinlikle paylaşmamaktadır.


İnternet bankacılığı üzerinden e-Devlet Kapısına Girişi Engelleyebilir Miyim?

İnternet bankacılığı üzerinden e-Devlet Kapısına girişi güvenli bulmayan veya çeşitli sebeplerle internet bankacılığı üzerinden girişi kapatmak isteyen kullanıcılar e-Devlet Kapısı profil alanında bulunan “Erişim Kısıtlamaları”nı tıklayarak internet bankacılığı üzerinden erişimi kapatabilmektedir. Kullanıcı “Açık” seçeneğini işaretlemediği sürece internet bankacılığı aracılığı ile sisteme giriş yapamamaktadır.

e-Devlet Kapısı Hakkında

e-Devlet Kapısının Herhangi Bir Yardım veya Destek Merkezi Var mı?

e-Devlet Kapısı ile ilgili soru ve sorunlarınız için İletişim sayfasında bulunan formu doldurabilirsiniz ya da 160 numaralı e-Devlet Kapısı İletişim Merkezini arayabilirsiniz.


e-Devletin Kapısının Yönetilmesi ve İşletilmesi Kimin Sorumluluğundadır?

e-Devlet Kapısının kurulması, işletilmesi ve yönetilmesi görev ve sorumluluğu 20/4/2006 tarihli ve 26145 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren, 24/3/2006 tarihli ve 2006/10316 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Başbakanlık adına Ulaştırma Bakanlığı’na verilmiştir. Anılan Bakanlar Kurulu kararı ve 10/08/2006 tarih ve 26255 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, 2006/22 sayılı Başbakanlık Genelgesi gereği, kamu hizmetlerinin elektronik ortamda, ortak bir platformda ve vatandaş odaklı sunumu için iş süreçlerinin gözden geçirilmesi, içerik yönetimi, entegrasyon ile ilgili standartlar ve gerekli hukuki düzenlemeler konusundaki çalışmalar, Ulaştırma Bakanlığı’nın koordinasyonunda ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının etkin katılımıyla Türksat Uydu Haberleşme Kablo TV ve İşletme A.Ş. tarafından yürütülmektedir.

Kişisel Bilgiler

e-Devlet Kapısındaki Adres Bilgilerinizde Hata Var İse Ne Yapılmalıdır?

e-Devlet Kapısındaki, adres bilgileri Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemindeki bilgilerinizdir. Adresinizin değişmesi durumunda yeni adresinizi Nüfus ve Vatandaşlık İşleri genel Müdürlüğü’ne (şahsen veya e-Devlet Kapısı üzerinden e-imza veya m-imza ile ) başvurarak bildirmeniz durumunda e-Devlet Kapısı’nda da yeni adresini görüntülenecektir. Yeni adresinizi e-Devlet Kapısı profilinizde göremiyor iseniz; “Profilim” alanında bulunan “Adres Bilgilerim”deki ”Bilgilerimi yenile” butonu aracılığıyla Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde kayıtlı adresinizi bir kez daha güncelleyebilirsiniz. Buna rağmen yeni adresiniz sistemde görünmüyorsa Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ilgili birimlerine başvurmanız gerekmektedir.


Adres Beyanı Nasıl Yapılır?

Adres değişikliği durumunda bu bildirimler şahsen il/ilçe nüfus müdürlüklerine yapılabileceği gibi e-Devlet Kapısı üzerinden e-imza ve m-imza aracılığıyla NVİ e-hizmeti olan “Adres Beyanı” hizmetini kullanarak da yapılabilmektedir.


e-Devlet Kapısındaki Kişisel Bilgiler Nasıl Değiştirilir

e-Devlet Kapısındaki, iletişim seçeneklerim kısmında yer alan Cep Telefonu, e-Posta) düzeltmelerin tamamı ancak e-Devlet Kapısına kayıtlı kullanıcı hesabı ile girildiğinde yapılabilmektedir.

Giriş yaptıktan sonra profilim alanındaki “İletişim Seçeneklerim” alanına tıklayarak istediğiniz güncellemeleri yapabilirsiniz. Adres bilgileriniz T.C. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri veri tabanında bulunan bilgilerinizdir.

Bu sayfa ile ilgili görüşlerinizi ve fark ettiğiniz hataları İletişim sayfasını kullanarak bize iletebilirsiniz.
Bu sayfa en son tarihinde güncellenmiştir.