Şifrenin Unutulması, Çalınması veya Kaybedilmesi Durumunda Ne Yapacağımı Bilmiyorum.
Şifreyi kaybetme, unutma, çaldırma ve benzeri durumlarda yeni bir şifre için şifre sıfırlama hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu uygulamayı kullanmak için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı ya da hem cep telefonu numaranızı hem de e-postanızı e-Devlet Kapısı’nda doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemlerden herhangi birini yapmadığınız takdirde PTT şube ve merkezlerinden şahsen başvuru yaparak yeni bir şifre almanız gerekmektedir.
Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz, e-Devlet Kapısı “Şifre ve Güvenlik Ayarlarım” bölümünden:
- Sadece PTT şubelerinden yeni şifre zarfı alarak
- Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek
- Cep telefonuma gelecek kodu girerek
Seçeneklerinden birini işaretleyip, şifre sıfırlama yöntemlerinden birini belirleyebilirsiniz. Giriş alanındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi sıfırlayabilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti e-Devlet Kapısı kullanıcıları ve mavi kartlı kullanıcılar bu şifre sıfırlama hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre sıfırlama hizmetinden faydalanamamaktadır.
- Evet, Sorunum Çözüldü.
- Hayır, İletişim Formu'nu Doldurmak İstiyorum