SIM blokesi sebebiyle giriş yapamıyorum, ne yapmalıyım?
İki aşamalı olarak giriş yapabilmek için SIM blokenizi kaldırmanız gerekmektedir. Aşağıdaki yöntemlerden birisini kullanarak SIM blokenizi kaldırabilirsiniz.
1. Kurtarma e-posta adresi
e-Devlet Kapısı’nda kayıtlı ve doğrulanmış e-posta adresiniz varsa, bu e-posta adresine gönderilecek olan doğrulama kodunu girerek SIM blokesini kaldırabilirsiniz. Bu işlem için e-Devlet Kapısı’na şifrenizle veya internet bankacılığı üzerinden giriş yaptıktan sonra “Kurtarma e-Postası ile Kaldır” düğmesine tıklayınız.
2. Mobil imza, e-imza veya çipli kimlik kartı ile sisteme giriş
e-Devlet Kapısı’na mobil imza, elektronik imza veya çipli kimlik kartı ile giriş yapabiliyorsanız, bu yöntemlerden birisini kullanarak giriş yaptıktan sonra “İletişim Seçeneklerim” sayfasında “Düzenle” düğmesine tıklayıp cep telefonu numaranızı tekrar doğrulayarak SIM blokesini kaldırabilirsiniz.
3. NFC teknolojisi ile kimlik doğrulama
NFC teknolojisini kullanarak kimlikle cep telefonu numaranızı doğrulamanız halinde SIM blokeniz kaldırılacaktır.
4. Garanti Bankası veya Akbank ATM’leri üzerinden
Garanti Bankası veya Akbank müşterisiyseniz banka ATM’leri üzerinden “e-Devlet Kapısı SIM Kart Blokesi Kaldırma” işlemini gerçekleştirerek SIM blokesini kaldırabilirsiniz.
5. PTT şubeleri veya Türksat Kablo Abone merkezleri üzerinden
Herhangi bir PTT şubesine veya Türksat Kablo Abone merkezine kimliğinizle birlikte giderek SIM blokesini kaldırabilirsiniz.
6.Nüfusmatik Cihazlarından
Çipli kimlik kartınız ile birlikte nüfusmatik cihazlarından SIM blokenizi kaldırabilirsiniz. Size en yakın nüfusmatik cihazlarını https://www.nvi.gov.tr/nufusmatik-noktalari linki üzerinden görüntüleyebilirsiniz.
- Evet, Sorunum Çözüldü.
- Hayır, İletişim Formu'nu Doldurmak İstiyorum