SMS ile doğrulama kodu gelmedi, ne yapmalıyım?
Sisteme iki aşamalı giriş yaparken girmeniz istenen doğrulama kodu, kimlikle doğrulanmış cep telefonu numaranıza SMS ile gönderilir. Öncelikle doğrulama kodu girişi ekranında görüntülenen cep telefonu numaranızın güncel olup olmadığından emin olunuz.
Ekranda gösterilen süre içerisinde doğrulama kodu girilmediği takdirde “Tekrar Gönder” düğmesi açılacaktır. SMS gelmemesi durumunda bu düğmeye tıklayıp tekrar SMS talebinde bulunabilirsiniz. Hala SMS gelmiyorsa telefonunuzla ilgili aşağıdaki kontrolleri yapınız.
• Telefonunuzda SMS almayı engelleyici bir program olup olmadığını kontrol ediniz.
• Telefonunuzda şebekenin olduğuna emin olunuz.
• Operatörünüz ile iletişime geçerek hattınızın SMS ayarlarını kontrol ettiriniz.
Yukarıdaki kontrolleri yapmanıza rağmen SMS alamıyorsanız aşağıdaki yöntemlerden birisini kullanarak sisteme giriş yapabilirsiniz.
1. Yedek kod ile giriş: Bu yöntemi kullanabilmeniz için daha önce yedek kod oluşturmuş olmalısınız. Daha önce kullanmadığınız bir yedek kodunuz varsa e-Devlet Kapısı şifresi veya internet bankacılığı ile giriş yaptıktan sonra yedek kod ile giriş seçeneğini kullanarak sisteme giriş yapabilirsiniz.
2. Mobil imza, e-imza veya çipli kimlik kartı ile giriş: e-Devlet Kapısı’na mobil imza, elektronik imza veya çipli kimlik kartı ile giriş yapabiliyorsanız, bu yöntemlerden birisini kullanarak iki aşamalı doğrulamaya gerek kalmadan giriş yapabilirsiniz.
Yukarıdaki kontrolleri yapmanıza ve yöntemleri denemenize rağmen hala SMS alamıyorsanız, herhangi bir PTT şubesine kimliğinizle birlikte giderek iki aşamalı giriş özelliğini kapattırabilirsiniz.
- Evet, Sorunum Çözüldü.
- Hayır, İletişim Formu'nu Doldurmak İstiyorum