Kimlikle Doğrulanmış Telefon Numarası Nedir?
Kimlik ile Doğrulanmış Telefon Numarası Nedir?
Kimlikle doğrulanmış telefon numarası, sisteme tanımlanan telefon numarasının kişiye ait olduğuna dair doğrulamanın kullanıcının kimliğiyle yapılması işlemidir. Kimlikle doğrulanmış telefon numarası iki aşamalı giriş yöntemiyle e-Devlet Kapısı'na girişlerde kullanılmaktadır.
Kimlikle telefon numarası doğrulama işlemi birden fazla yöntemle yapılabilir.
1. NFC Teknolojisi Kullanılarak Doğrulama
NFC teknolojisine sahip bir cihaz ve yeni çipli kimlik kartına sahip olmanız durumunda "İletişim Seçeneklerim" sayfasında Kimlikle Telefon Numarası Doğrulama adımlarını takip ederek işleminizi tamamlayabilirsiniz.
İşlemi tamamlamak için kimlik bilgilerinizi girip akabinde çipli kimlik kartınızı cihazınızın arkasına dokundurarak NFC özelliğiyle kimlik bilgilerinizin doğrulanmasını sağlayabilirsiniz.
2. e-İmza,Mobil İmza ve T.C. Kimlik Kartı ile Giriş Yaparak Doğrulama
e-Devlet Kapısı web uygulamasına e-imza, mobil imza veya T.C. kimlik kartı ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
e-Devlet Kapısı mobil uygulamasına mobil imza ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
3. PTT’den Doğrulama
Kimliğinizle birlikte PTT şubelerine giderek beyan edeceğiniz telefon numarasını kimlikle doğrulanmış telefon numarası olarak tanımlayabilirsiniz.
NFC teknolojisi kullanarak kimlikle telefon numarası doğrulama işlemini, mobil uygulamadan başlatarak nasıl yapacağınız hakkında bilgi almak için kullanım kılavuzunu inceleyebilirsiniz. Kullanım kılavuzu için tıklayınız.
Kimlik Doğrulama Yöntemleri Nelerdir?
Kimlikle telefon numarası doğrulama işlemi birden fazla yöntemle yapılabilir.
1. NFC Teknolojisi Kullanılarak Doğrulama
NFC teknolojisine sahip bir cihaz ve yeni çipli kimlik kartına sahip olmanız durumunda "İletişim Seçeneklerim" sayfasında Kimlikle Telefon Numarası Doğrulama adımlarını takip ederek işleminizi tamamlayabilirsiniz.
İşlemi tamamlamak için kimlik bilgilerinizi girip akabinde çipli kimlik kartınızı cihazınızın arkasına dokundurarak NFC özelliğiyle kimlik bilgilerinizin doğrulanmasını sağlayabilirsiniz.
2. e-İmza,Mobil İmza ve T.C. Kimlik Kartı ile Giriş Yaparak Doğrulama
e-Devlet Kapısı web uygulamasına e-imza, mobil imza veya T.C. kimlik kartı ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
e-Devlet Kapısı mobil uygulamasına mobil imza ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
3. PTT’den Doğrulama
Kimliğinizle birlikte PTT şubelerine giderek beyan edeceğiniz telefon numarasını kimlikle doğrulanmış telefon numarası olarak tanımlayabilirsiniz.
NFC teknolojisi kullanarak kimlikle telefon numarası doğrulama işlemini, mobil uygulamadan başlatarak nasıl yapacağınız hakkında bilgi almak için kullanım kılavuzunu inceleyebilirsiniz. Kullanım kılavuzu için tıklayınız.
NFC (Near Field Communication / Yakın Alan İletişimi) Nedir?
NFC, cihaza ait bir özellik olup, cihazın yakında bulunan başka bir cihaz ya da çiple iletişim kurmasını sağlayan bir teknolojidir. Bu teknolojiyi kullanan cihazlar veya kartlar birbirlerine dokundurularak veya yakın mesafeye getirilerek iki yönlü iletişim sağlanabilir.
e-Devlet Kapısı mobil uygulamasını NFC teknolojisine sahip bir cihazda kullanarak çipli kimlik kartınızın doğrulamasını yapabilirsiniz.
Kimlik Doğrulama Nasıl Yapılır?
1. Doğrulama Tarayıcı Üzerinden Başlatılırsa
e-Devlet Kapısına şifrenizle ya da bankacılık uygulamalarından yönlendirmeyle giriş yaptıysanız;
- İletişim Seçenekleri sayfasında Kimlikle Doğrula butonuna tıklayınız,
- Açılan sayfadaki şartları yerine getirdikten sonra telefon numaranızı girerek doğrulamayı başlatınız,
- Ekranda görüntülenen karekodu e-Devlet Kapısı mobil uygulaması giriş sayfasındaki Kimlik Doğrulama menüsünde açılan kameraya okutunuz,
- Mobil uygulama ekranlarında kimlik bilgilerinizi girip devam ediniz,
- Mobil uygulama ekranında tarif edildiği şekilde çipli kimlik kartınızı telefonunuza temas ettirerek bekleyiniz,
- Telefon numarasına gelen doğrulama kodunu ekrandaki ilgili alana girerek devam ediniz,
- Kimlikle telefon numarası doğrulama işleminiz tamamlanmış olacaktır.
e-Devlet Kapısı'na e-İmza, mobil imza ya da çipli kimlik kartınızla giriş yaptıysanız; beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
2. Doğrulama Mobil Uygulama Üzerinden Başlatılırsa
Uygulamaya e-Devlet Kapısı şifreniz ile giriş yaptıysanız;
- Profilim sayfasında Kimlikle Doğrula butonuna tıklayınız,
- Bilgilendirmeleri inceleyip devam ediniz ve telefon numaranızı giriniz,
- Açılan sayfada ilgili alanlara kimlik bilgilerinizi giriniz,
- Ekranında tarif edildiği şekilde çipli kimlik kartınızı telefonunuza temas ettirerek bekleyiniz,
- Telefon numarasına gelen doğrulama kodunu ekrandaki ilgili alana girerek devam ediniz,
- Kimlikle telefon numarası doğrulama işleminiz tamamlanmış olacaktır.
Uygulamaya mobil imza ile giriş yaptıysanız; beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
İki Aşamalı Giriş Nedir?
e-Devlet Kapısı hesabınıza giriş yaparken şifre adımına ek bir güvenlik adımı eklenerek hesap güvenliğinin artırıldığı giriş yöntemidir.
Nasıl Ayarlanır?
e-Devlet Kapısı'nı tarayıcınızdan açtığınızda Şifre ve Güvenlik Ayarlarım sayfasında yer alan “İki Aşamalı Giriş İşlemleri” isimli işlem menüsü aracılığıyla iki aşamalı giriş ayarınızı yönetebilirsiniz.
İki Aşamalı Girişte Hangi Yöntemler İzlenebilir?
İki aşamalı giriş ayarınızı açtığınızda, e-Devlet Kapısı hesabınıza girişlerinizde iki aşamalı olarak gerçekleşecek güvenlik sürecini tamamlamanız gerekmektedir.
İlk olarak, e-Devlet Kapısı giriş sayfasında yer alan e-Devlet şifresi, mobil imza, e-imza, T.C. kimlik kartı ve internet bankacılığı giriş yöntemlerinden birini kullanarak giriş işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Ardından, sizin hesabınıza uygun aşağıda listelenen seçeneklerden birisi aracılığıyla güvenlik sürecini tamamlayarak hesabınıza giriş işlemini tamamlamış olacaksınız.
e-Devlet Kapısı hesabınıza kayıtlı mobil cihazınız bulunuyorsa; (Kayıtlı cihaz hakkında bilgiye “Kayıtlı Cihaz Nedir?” kısmında ulaşabilirsiniz.)
- Kayıtlı cihazınıza gelecek mobil anlık bildirime onay vererek,
- Kayıtlı cihazınızdaki e-Devlet Kapısı mobil uygulamasının giriş sayfasında yer alan “Mobil Onay” isimli işlem menüsünden onay vererek,
- Kayıtlı cihazınızdaki e-Devlet Kapısı mobil uygulamasının giriş sayfasında yer alan “Karekod ile Giriş” isimli işlem menüsünden işleme ait karekodu okutarak giriş yapabilirsiniz.
e-Devlet Kapısı hesabınıza kayıtlı mobil cihazınız bulunmuyorsa;
- Turkcell kullanıcısıysanız ve BİP uygulaması kullanıyorsanız, BİP uygulamasına gelen doğrulama kodunu ilgili alana girerek,
- Kimlikle doğrulanmış telefon numaranıza SIM mesaj veya kısa mesaj (SMS) aracılığıyla gelecek doğrulama kodunu girerek giriş yapabilirsiniz.
Kayıtlı Cihaz Nedir?
İki aşamalı giriş özelliği açıldıktan sonra ilk kez e-Devlet Kapısı mobil uygulamasına giriş yapmak istediğinizde, giriş yaptığınız cihazı kayıtlı cihazınız olarak kaydetmek isteyip istemediğiniz sorulur.
Ayrıca mobil uygulamada Profilim > Ayarlar > İki Aşamalı Giriş İşlemleri > Kayıtlı Cihaz İşlemleri adımlarını takip ederek kullandığınız mobil cihazı kayıtlı cihaz haline getirebilirsiniz.
Kayıtlı Cihazla Nasıl Giriş Yapılır?
Eğer kullanılan cihazı kayıtlı cihazınız olarak kaydederseniz, sonrasında mobil uygulamaya aynı cihazla giriş yaptığınızda SIM mesaj / SMS almaya gerek kalmadan sadece şifrenizle iki aşamalı olarak giriş yapabilirsiniz.
Kayıtlı cihazınız dışında başka bir mobil cihazdan giriş yapmaya çalıştığınızda şifrenizi girdikten sonra kayıtlı cihazınıza bildirim gönderilecektir. Bildirimi yanıtladığınızda giriş işleminiz tamamlanmış olacaktır.
Kayıt işleminden sonra tarayıcı ile e-Devlet Kapısı hesabınıza iki aşamalı giriş yapmaya çalıştığınızda şifrenizi girdikten sonra;
- Kayıtlı cihazınıza gelecek mobil anlık bildirime onay vererek,
- Kayıtlı cihazınızdaki e-Devlet Kapısı mobil uygulamasının giriş sayfasında yer alan “Mobil Onay” isimli işlem menüsünden onay vererek,
- Kayıtlı cihazınızdaki e-Devlet Kapısı mobil uygulamasının giriş sayfasında yer alan “Karekod ile Giriş” isimli işlem menüsünden işleme ait karekodu okutarak giriş yapabilirsiniz.
Kayıtlı cihazınızı "Güvenlik ve Ayarlar" menüsündeki "Kayıtlı Cihaz İşlemleri" sayfasından silebilirsiniz.
Mobilde iki aşamalı giriş işlemlerini nasıl gerçekleştireceğinize dair bilgi almak için kullanım kılavuzunu inceleyebilirsiniz. Kullanım kılavuzu için tıklayınız.
Yedek Kod Nedir?
Yedek kodlar, iki aşamalı giriş sırasında yaşanabilecek, bildirim gelmeme, kayıtlı cihaza erişememe ya da kısa mesaj ile doğrulama kodu alınamadığı durumlarda, işlemi tamamlayabilmek için kullanılan kodlardır.
Nasıl Kullanılır?
İki aşamalı girişi açtıktan sonra “İki Aşamalı Giriş İşlemleri” isimli işlem menüsünden “Yedek Kod İşlemleri” sayfasına giderek yedek kod alabilirsiniz.
Yedek kod aldıktan sonra iki aşamalı girişlerinizde bildirim gelmeme, kayıtlı cihaza erişememe ya da kısa mesaj ile doğrulama kodu alınamadığı durumlarda giriş ekranında yer alan yedek kod ile giriş yapma linkini kullanarak yedek kodunuz ile giriş yapabilirsiniz.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Yedek kodlarınızı güvenli ve erişilebilir bir yerde saklayınız.
- Yedek kod kullanımını iptal etmek isterseniz “İki Aşamalı Giriş İşlemleri” isimli işlem menüsünden “Yedek Kod İşlemleri” sayfasına giderek mevcut kodları silebilirsiniz.
- Yedek kodlarınızı kaybederseniz, başkası tarafından ele geçirildiğini düşünürseniz ya da başka herhangi bir nedenden ötürü yenileme ihtiyacı duyarsanız “İki Aşamalı Giriş İşlemleri” isimli işlem menüsünden “Yedek Kod İşlemleri” sayfasına giderek istediğiniz zaman yeni yedek kodlar oluşturabilirsiniz. Yeni yedek kodlar oluşturduğunuzda eski kodlarınız otomatik olarak devre dışı kalır.
- Her yedek kod bir kere kullanılabilir.
- Tüm kodları kullanmanız durumunda "Yedek Kod İşlemleri" menüsünden yeni kodlar üretebilirsiniz.
- İki aşamalı giriş özelliğini kapatmanız durumunda mevcut yedek kodlarınız devre dışı kalır.
Sıkça Sorulan Sorular?
Yabancı uyruklu kullanıcıyım iki aşamalı girişi kullanabilir miyim?
Yabancı uyruklu kullanıcılar telefon numaralarını kimlikle doğrulanmış hale getirdikten sonra iki aşamalı giriş özelliğini kullanabilirler.
Yabancı uyruklu kullanıcıysanız aşağıdaki yöntemleri kullanarak telefon numaranızı kimlikle doğrulanmış duruma getirebilirsiniz.
- e-Devlet Kapısı web uygulamasına e-imza veya mobil imza ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
- e-Devlet Kapısı mobil uygulamasına mobil imza ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
- PTT şubelerine müracaat ederek telefon numaranızı kimlikle doğrulanmış hale getirebilirsiniz.
Çipli kimlik kartım yok iki aşamalı girişi kullanabilir miyim?
Çipli kimlik kartı olmayan kullanıcılar telefon numaralarını kimlikle doğrulanmış hale getirdikten sonra iki aşamalı giriş özelliğini kullanabilirler.
Çipli kimlik kartınız yoksa aşağıdaki yöntemleri kullanarak telefon numaranızı kimlikle doğrulanmış duruma getirebilirlirsiniz.
- e-Devlet Kapısı web uygulamasına e-imza veya mobil imza ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
- e-Devlet Kapısı mobil uygulamasına mobil imza ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
- Kimliğinizle birlikte PTT şubelerine giderek beyan edeceğiniz telefon numarasını kimlikle doğrulanmış telefon numarası olarak tanımlayabilirsiniz.
İki aşamalı girişlerimde SIM Mesaj / SMS alamıyorum, ne yapmalıyım?
İki aşamalı girişlerinizde SIM mesaj / SMS alamıyorsanız;
- Telefonunuzda SMS almayı engelleyici bir program olup olmadığını kontrol ediniz.
- Operatörünüz ile iletişime geçerek hattınızın SMS ayarlarını kontrol ettiriniz.
İki aşamalı girişlerimde bildirim alamıyorum., ne yapmalıyım?
İki aşamalı girişlerinizde kayıtlı cihazınız olduğu halde bildirim alamıyorsanız kayıtlı cihazınızın bildirim ayarlarını kontrol ediniz. e-Devlet Kapısı mobil uygulaması için bildirimlerin açık olduğuna emin olunuz.
SIM kartım bloke oldu ne yapmalıyım?
İki aşamalı giriş özelliğini açtıktan sonra SIM katınızı değiştirmeniz durumunda SIM kartınız bloke olacaktır. SIM kartınızda bloke varken iki aşamalı girişlerinizde SIM mesaj / SMS alamazsınız bu sebeple SIM blokenizi kaldırmanız gerekmektedir.
SIM Blokenizi;
- NFC teknolojisi ile kimlik doğrulama yaparak,
- e-Devlet Kapısı hesabınıza kayıtlı ve doğrulanmış kurtarma e-posta adresi varsa, bu e-posta adresine gelen doğrulama kodunu girerek,
- Mobil imza, e-imza veya çipli kimlik kartınız ile giriş yapıp SMS ile doğrulama yaparak,
- PTT şubeleri üzerinden,
- Garanti Bankası müşterisiyseniz Garanti Bankası ATM’leri üzerinden,
Cihazımda NFC yok ne yapmalıyım?
NFC teknolojisine sahip bir cihaza erişiminiz yoksa telefon numaranızı kimlikle doğrulamak için aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz.
- e-Devlet Kapısı web uygulamasına e-imza veya mobil imza ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
- e-Devlet Kapısı mobil uygulamasına mobil imza ile giriş yapmanız durumunda beyan edeceğiniz telefon numarasını sadece SMS ile doğrulayarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirebilirsiniz.
- Kimliğinizle birlikte PTT şubelerine giderek beyan edeceğiniz telefon numarasını kimlikle doğrulanmış telefon numarası olarak tanımlayabilirsiniz.
NFC taraması sırasında hata alıyorum, ne yapmalıyım?
Kimlik kartınızı taratırken hata alıyorsanız;
- Kimlik bilgilerini doğru girdiğinize emin olun.
- Taratma esnasında kimlik kartını ve cihazı hareket ettirmediğinize emin olun.
- İşlemi başlattığınız e-Devlet Kapısı hesap sahibinin kimlik kartı ile doğrulama yaptığınıza emin olun.
Sorun Yaşadığımda Ne Yapmalıyım?
Eğer 2 aşamalı girişi aktive etmek istiyorsanız https://www.turkiye.gov.tr/2fa-tanitim sayfasını ziyaret edebilriisiniz. 2 aşamalı girişte sorun yaşıyorsanız https://www.turkiye.gov.tr/bilgilendirme?konu=ikiAsamaliGiris sayfasını ziyaret edebilirsiniz.